تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/18 - 11:37
کد خبر: 242922

با چشم باز انتخاب رشته کنید/ 1

چه شغل‌هایی در انتظار داوطلبین رشته "ریاضی" است؟

چه شغل‌هایی در انتظار داوطلبین رشته "ریاضی" است؟

با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری استرس و دغدغه‌ی فکری داوطلبان و والدین دوچندان شده چرا که داوطلب در این مرحله رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب می‌کند، انتخابی که آینده ی داوطلب در گرو آن است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر داوطلب با انتخاب صحیحی می‌تواند به آینده و شغل مورد علاقه خود برسد که در احساس خوشبختی نقش مستقیم دارد و اگر دچار اشتباه شود و رشته‌ای را انتخاب کند که با روحیات او سازگاری ندارد ممکن است به مسیری برود که بازگشت از آن بسیار مشکل است و موجب از دست رفتن بخش از مهمترین قسمت عمر یعنی جوانی و سرمایه نقدی شود، بسیاری نیز ترجیح می‌دهند به علل مختلف تا آخر عمر با شغلی که هیچ علاقه ای به آن ندارند کنار بیایند، که ما در ذیل شما را با رشته های مختلف آشنا خواهیم کرد.

با توجه به تعداد بسیار زیاد دانشگاه‌ها و موئسسات آموزش عالی در کشور همه ساله حجم زیادی از جوانان وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند،اگر شما هم در کنکور سراسری امسال شرکت کرده‌اید اما در انتخاب رشته‌ی مورد علاقه خود تردید دارید با ما همراه باشید.

رشته‌های پیش‌رو برای داوطلبان کنکور سراسری در رشته ریاضی

مهندسی برق
این رشته به 4 گرایش مختلف تقسیم می شود

گرایش مخابرات
تجزیه، تحلیل و طراحی سیستم‌های مخابراتی، از اهمیت بسزایی برخوردار است و هدف اصلی رشته ی مخابرات، انتقال اطلاعات است، این اطلاعات به سه شکل صوتی، تصویری و داده است، در میان تمام گرایش های برق، گرایش مخابرات بیشترین خصلت ریاضی را دارد.

گرایش کنترل
در این علم، با روش های کنترل یک سیستم سر و کار داریم نه با خود سیستم، مثل کنترل دمای یک کوره، کنترل دور الکتروموتور، کنترل موشک، کنترل هواپیما و سفینه، کنترل ارتفاع آب و...، ضروری است یک دانشجوی کنترل از پایه ی ریاضی و دانش کامپیوتری قوی برخوردار باشد.

گرایش قدرت
مهندسی سیستم های قدرت و ماشین های الکتریکی، دو شاخه کلاسیک این گرایش هشتند که در آن‌ها مسایلی نظیر بررسی، طراحی، بهره برداری، کنترل و حفاظت سیستم های قدرت و اجزای آن مورد مطالعه قرار گرفته، اصول کاری و طراحی انواع ماشین های الکتریکی آموزش داده می‌شود.

گرایش الکترونیک
مهندس الکترونیک در زمینه ساخت قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارها، فعالیت می‌کند.به عبارت دیگر، زمینه فعالیت مهندسی الکترونیک را می‌توان به دو شاخه اصلی (ساخت قطعات و کاربرد مداری قطعه) و (طراحی مدارهای الکتریکی) تقسیم کرد.

مهندسی کامپیوتر
رشته کامپیوتر به طور کلی رشته پویایی است و در دنیای کنونی که رایانه درتمام کارهای کنترلی، محاسباتی، تولیدی و .....حرف اول را می‌زند و به عنوان ابزاری برای رشته مهندسی کامپیوتر می باشد،.دانشجویان این رشته باید منابع به روز را پیدا کرده و دانش خود را به طور مرتب به روز کنند، تسلط کافی بر زبان انگلیسی و دروس ریاضی و فیزیک از ملزومات این رشته است و در دو گرایش نرم‌افزار و سخت افزار در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک مبتنی بر تفکر خلاق و  حل مسئله است. دانشجویان این رشته مجموعه ای از علوم  پایه و تخصصی را در زمینه‌های مختلف، عمدتا از مباحث فیزیک و ریاضیات فرا می‌گیرند و با استفاده از دانش خود می‌توانند به طراحی، ساخت، تحلیل، نگهداری و کنترل کیفیت هر سیستم مکانیکی یا گرمایی  بپردازند.

مهندسی پزشکی
این رشته به منظور یاری رساندن به پزشکان در تشخیص و درمان ایجاد شده است، مهندس پزشک در گام های اولیه بهره برداری، تعمیر، پشتیبانی و نگهداری و تنظیم و استانداردسازی دستگاه های را انجام می دهد و در مراحل بالاتر توسعه ، ارتقا و بهبود دستگاههای پزشکی و یا حتی می تواند به طراحی و ساخت یک دستگاه اقدام کند.

این رشته در مقطع کارشناسی داری سه گرایش:بیوالکتریک، بیومکانیک و بیومتریال است.

مهندسی عمران
این رشته به فرایند های طراحی، برنامه ریزی و ساخت زیرساخت های مورد نیاز شهری مانند جاده ها، خطوط راه آهن، پل‌ها، بنادر، برج ها و ساختمان ها، فرودگاه ها، سدها، خطوط لوله انتقال مایعات و گازها ، نیروگاه ها ، شبکه های آبرسانی شهری ، شبکه های جمع‌آوری فاضلاب شهری ، سیستم‌های آب یاری و زهکشی و ...می‌پردازد.

مهندسی معماری
برنامه‌ریزی یا طراحی ساختارهایی مثل مسکن‌های شخصی، ساختمان های اداری، تئاترها، کارخانه ها و دیگر املاک ساختمانی مطابق با مقررات ایمنی، زیست محیطی یا سایر مقررات از وظایف اصلی فارغ التحصیلان این رشته می‎‌باشد.

مهندسی نفت
ارزیابی هزینه‌ها و تخمین ظرفیت‌های تولید و ارزش اقتصادی چاه‌های نفت و گاز، مدیریت و بررسی تکمیل و ارزیابی چاه ها، تحلیل اطلاعات برای پیشنهاد مکان چاهها از جمله وظایف فارغ‌التحصیلان این رشته می‌باشد.

این رشته در چهار گرایش اکتشاف نفت، استخراج، بهره‌برداری، مخازن نفت ارائه می‌شود.

مهندسی صنایع
این رشته به منظور برنامه‌ ریزی و برقرار ساختن ترتیب کارها برای ساخت و مونتاژ محصولات، مرور برنامه‌های تولید، تخمین هزینه‌های تولید، روش‌های صرفه جویی مالی و اثرات تغییرات طرح تولید بر مخارج ارائه شده است.

مهندسی شیمی
رفع عیب فرایند های تولید شیمیایی، هدایت تحقیقات برای ایجاد و یا بهبود فرآیند تولیدات شیمیایی و تعیین مؤثرترین ترتیب فعالیت‌ها مثل ترکیب، خردکردن، انتقال حرارت، از جمله اهداف این رشته می‌باشد، به طور کلی رشته فوق به گرایش‌های صنایع پتروشیمی ، صنایع نفت و گاز، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی فرایند تقسیم می‌شود.

فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات یا IT که مخفف Information Technology می باشد، رشته‌ی میان رشته ای بین کامپیوتر، صنایع و برق است، امور مربوط به تولید، پردازش، ذخیره و عرضه اطلاعات به مباحث کامپیوتری مرتبط می‌شود و در مورد مدیریت اطلاعات و فرآیندهای آن با سلسله بحث‌های رشته صنایع و رشته برق ارتباط دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
گروسی: احتمال دارد دوباره با ایران به مشکل برسیم
مربیان جدید در باشگاه استقلال مشخص شدند
واکنش دور از انتظار فرانسه به صدور قرار بازداشت برای سران اسرائیل
قدرت‌نمایی یمنی ها با سرنگونی پنجمین پهپاد MQ-۹ آمریکا
اشک های نمایندگان مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید +عکس
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
اشک‌های مردم کشمیر پاکستان در سوگ رئیس جمهور ایران +عکس
دوره ریاست‌جمهوری جدید چند ساله است؟
لحظه ورود پیکر شهید رئیسی و همراهان به محل تشییع +فیلم
آغاز رقابت نفسگیر کنکور ۴ مرحله‌ای از اول خرداد
آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری پیام نور اعلام شد
دانشگاه در نگاه شهید ابراهیم رئیسی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top